wirtualnemedia.pl, 02.01.2025

Wydawca "Faktu" nie wykonat ugody? Biznesmen chce ogromne;j
grzywny

02.01.2025 JUSTYNA DABROWSKA-CYDZIK

Wydawca "Faktu” nie wykonat ugody? Biznesmen chce ogromnej grzywny

Biznesmen Robert Szustkowski pozywa Ringier Axel Springer Polska o zaplate ponad 54 min odszkodowania za
nieusuniecie serii artykutéw na temat jego rzekomych podejrzanych powiazan z Rosja - dowiedziat sie portal
Wirtualnemedia.pl. W toczacym sie kilka lat sporze sadowym w 2020 roku zawarto ugode.

Sprawa zaczeta sie od artykutu Radostawa Grucy opublikowanego w potowie listopada 2016 roku na tamach nalezacego
do RASP Faktu”. Dziennikarz w tekscie , Afera taSmowa to robota rosyjskiej mafii?” opisat wyniki sledztwa
dziennikarskiego i zasugerowat, ze prokuratura badajaca tzw. afere podstuchowa powinna sprawdzi€, czy nie byta w nig
zamieszana rosyjska mafii. W tym kontekscie padato nazwisko Szustkowskiego.

O przedsiebiorcy powstawaty kolejne artykuty, w ktérych padaty sugestie nt. jego wspdipracy z rosyjskimi stuzbarmi czy
Markiem Falenta, biznesmenem zamieszanym w afere tasmowa. Szustkowski oskarzyt RASP o naruszenie débr
osobistych i zazadat sprostowania i 4 min zt odszkodowania na cel charytatywny.

Sprawa trafita do sadu w 2017 roku.

W 2020 roku strony zawarty ugode, w ramach

ktorej Ringier Axel Springer Polska miat usunac 11 artykutéw opublikowarych natamach Faktu” Newsweeka” i Onetu,
ktére miaty naruszy¢ godnosé i dobre imie Roberta Szustkowskiego.

Ma {amach wymienionych tytutéw wydaweca w 2020 roku opublikowat przeprosiny.

Jak poinforrmowali portal Wirtualnemediapl prawnicy biznesmena, po czterech latach RASP nie wykonat tego
postanowienia z ugody. 7a to biznesmen domagat sie kary urnownej w wysokosci ponad 50 min zt, wezwanie trafito do
wydawey w sierpniu 2024 r.

JMNajwyzsze w historii roszczenie w sprawie débr osobistych”

Jak dowiaduje sig portal Wirtualnemediapl 19 grudnia 2024 roku kancelaria Dubois i Wspélnicy ztozyla pozew do Sadu
Okregowego w Warszawie pozew przeciwko wydawnictwu Ringier Axel Springer Polska. Domaga sie w nim zaplaty
54,75 min zlotych z tytutu niewykonania postanowien ugody zawartej w 2020 roku przez RASP z Szustkowskim.
Zapytalismy reprezentujace biznesmena biuro prasowe, skad tak wysoka kwota roszczenia.

- Jest to kara za trwate nieusuniecie przez RASP wybranego, spomego artykutu (uznanego przez Sad RPw 2020 r za
szkalujacy i nieprawdziwy). Kwota 54.75.000 zt wynika wprost z zapisow dokumentu uznanego przez obie strony za
obowiazujacy. Strony w Ugodzie poddaty sie obowiazkowi realizacji swoich zobowiazan - czytamy w odpowiedzi
przekazanej portalowi Wirtualnemedia.pl.

.Biorac pod uwage wezesniejsze wyroki i sprawy przed polskim wyrniarem sprawiedliwosci, roszczenie o zaptate kwoty
ponad 54 min zt kary, wynikajacej bezposrednio z zapiséw Ugody moze okazaé sie najwyzszym w historii roszczeniem
majatkowym w sprawie o usuniecie skutkéw naruszenia dobr osobistych” — czytamy w oswiadczeniu Roberta
Szustkowskiego, do ktdrego dotart portal Wirtualnemediapl.

- Gdyby RASP nalezycie wykonat ugode z 2020 roku, trwale usuwajac skutki naruszenia moich dobr osobistych, jak
rowniez wywiazat sie z gwarancji zapobiegania ich dalszego naruszania, nie doszioby do catkowitego zrujnowania
mojego wizerunku — podkresla cytowany w oswiadczeniu Robert Szustkowski.

Biuro prasowe Ringier Axel Springer Polska przekazato portalowi Wirtualnemedia.pl, ze nie koementuje sprawy.

Warto dodac, ze to nie jedyna sprawa przeciwko mediom wytoczona przez Robert Szustkowskiego. Biznesmen w 2017
roku pozwal Tomasza Piatka i wydawnictwo Arbitor o ochrone débr osobistych za podanie w ksiazce ,Macierewicz i jego
tajermnice” informacji o jego rzekormych zwiazkach z handlerm bronia.

Justyna Dabrowska-Cydzik

0 komentarze



